sims3tjejerna

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Familjen Summer del 2



  


Del 2:


William: Blå

Fanny: Rosa

Sara: Lila

Morgana: Röd

Robin: Grön

Övriga: Orange



Det har gått några månader sen familjen Winter hade flyttat in i huset. Fannys mage hade blivit stor och det var bara tre dagar kvar tills födseln. William satt just nu i vardagsrummet och jobbade med en uppgift.



" Kära Morgana. Jag hoppas att jag kan få jobbet som it läkare. Du är den ända personen som kan välja det. Vad ska jag behöva göra för att få detta jobb? Snälla hör av dig "


William börjar höra ett skrik på övervåningen och stänger av datorn.




- Pappi!!!! Skriker Sara och hoppar i sängen.


Pappi!!!


Pappi!!!!




- Såja lilla gumman, Pappa är här nu


- Pappi, vaj e mami?


- Hon sover lilla gumman


- Oki


Han går ner med Sara i köket och sätter ner henne i hennes lilla stol.




Strax kommer Fanny in i rummet med sin tjocka mage.

Hon lyfter upp Sara och går ut.



    

- Kom nu mammas lilla prinsessa, vi ska gå till parken


- Oki




Det går ända fram till parken då Fanny plötsligt får ont i magen.




- Ohhh Ahhhh, skriker Fanny


- Mami huj är delt?


- Mammas bebis ska komma nu Ahhh


Hon ringer barnvakten som kommer och hämtar Sara och skjutsar in Fanny till bb.


- Klarar du dig nu Fanny, säger barnvakten.


- Ja, tack så mycket. William är på jobbet och kommer komma senare. Ta väl hand om sara, Ohh. Så får Fanny en ny värk.


Hon går mot sjukhuset.




Hon checkar in sig och blir placerad i ett rum med en annan gravid tjej.


- Första barnet? frågar kvinnan och tittar in i Fannys ögon


- Nej, det är andra. Själv då?


- Ja och det gör så ont


- Ja, det gör det verkligen. Vet du vad du ska få?


- Tre pojkar, svarar kvinnan och börjar skrika.


En vacker kvinna kommer in i rummet. Hon har sitt hår uppsatt i en knut och har en väldigt vältränad kropp. Hennes läppar är fylliga och ögonen moss gröna.

Hon går fram till Fannys säng.


- Hejsan Fanny. Jag heter Morgana och är din barnmorska.

Hon tar upp sin journal och bläddrar lite.


- Hejsan Morgana!


- Nämen det är ju du som är Fanny Winter säger hon glatt


- Känner jag dig?


- Nej förlåt mig. Jag är din mans kollega. Det är vi som jobbar tillsammans varje dag. För du är väl tillsammans med William Winter?


- Ja det är jag


- Vad roligt, jag hörde att han skulle ha en liten bebis med dig.


- Mm, vi har en dotter hemma också


- Vad roligt. Jag är själv gift och vill ha barn säger hon och kollar hur mycket jag är öppen.


Kvinnan mitt emot mig blir bortförd av andra läkare.


- Ja du Fanny, du är öppen 8 centimeter. Jag måste erkänna att det inte är långt kvar tills du ska krysta. Det här kommer att gå fort.


- Okej, men när kommer William?


- Han kommer att komma snart. Han har precis blivit klar med sitt kejsarsnitt på en kvinna.


Det går två timmar och Morgana kommer tillbaka.


- Vart är William? frågar jag


- Han fick en ny operation, men han är färdig nu och kommer snart. 


Hennes hår är rufsigt och läppstiftet är nästan borta. Hennes skjorta under läkar rocken är halft öppen och Morgana märker det.


- Hoppsan säger hon glatt.


Hon kollar hur mycket jag är öppen och kollar in i mina ögon efteråt.


- Nu är du äntligen öppen 10 cm Fanny. Så du kan börja krysta.


William kommer in rusande och hans hår är rufsigt och läpparna lite röda.


Det går onda aningar inom Fanny med nu har hon inte tid för det. För det är dags att krysta.


- Jag räknar till tio och då krystar du.


- okej


- 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10


Efter några krystnigar och tårar ligger plötsligt en bebis på Fannys bröst.


- Kolla på din son Fanny säger Morgana och för bort honom.


En vecka går och de får äntligen lämna sjukhuset.


Fanny sätter ner Robin i Saras vagn och går ut från sjukhuset.




- Så nu ska vi hem gubben


- Dadaaa


Fanny lyfter upp Robin ur vagnen och väntar på taxin.




- När tror du taxin kommer?


- Jag vet inte


- varför är du så tjurig?


- Fanny jag är trött förstår du väl?


- Mm, förlåt


En gul bil kom körandes och stannar mitt framför oss.


 De kommer hem och William lyfter upp Sara som gråter.




- Sara, snälla gumman. Sluta gråta pappa är här


- Laj wil haj mami


- Men mamma matar lillebror


- Velm liljeeblol?


- Sara vi har ju fått en bebis. Du kom ju på besök med Carolina på sjukhuset.


- Laj wil tij mami!!! skriker Sara


William tröttnar och sätter ner Sara i barnmatstolen och går och snackar med Fanny som är färdig med att mata Robin.




- Sötnos jag måste iväg en stund


- Vart ska du?


- Ehmm... till.. jobbet


- Kan du inte vara hemma idag?


- Tyvärr, Jag ska snacka med Morgana om en befodran.


- Hon som var min barnmorska?


- Nej, min chef Morgana. Hon är en gammal kvinna


- Jaha, okej. Men snälla stanna hemma för min skull. Jag har aldrig varit med barnen ensam


- Tyvärr vi ses ikväll


Så gick han.


Fanny går upp till Robins sovrum.




- Snälla Robin sluta gråta. Mamma är här


- Wääääääää


- Somna min kära sov vid mitt hjärta


- Wääääää 


- Du är mig nära du är min smärta fortsätter Fanny att sjunga.


- Wääääää


- Är du hungrig då?


- Wääää


Hon kramar om Robin.




- Shh gubben


- Wääää




- Såja nu är du inte hungrig mer.


Äntligen somnar Robin i Fannys famn och lägger ner honom i sängen.




- God natt gubben viskar Fanny.


Fanny går ner till vardagsrummet där Sara sitter och gråter.




- Nu kommer mamma och tar dig


- Thihihihii skriker Sara förtjust.



William har åkt hem till Morgana och väntar på henne utanför. Mobilen ringer och han svarar.




- Hallå det är William


.....


- Hej, vart är du någonstans?


......


- Men vadå du är ledsen?


....


- Jag har ju åkt hit för att träffa dig


...


- Nej det räcker inte!! Jag kunde ha varit med min familj nu! Men istället åker du iväg med din man?


....


- Asså det måste ta slut mellan oss


...


Fortsättning följer...


// Julia 

 
 
Ingen bild

Yaren

20 maj 2012 02:52

Wow, den var jättebra, när kommer del 3 ut?
Förresten, heter inte familjen Sunmer? Vad är Winter (stavning) då?
Det står ju Familjen Sunmer i bilden och Winter ( stavnimg) i texterna??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar


Kanske inte är någon som läser detta men jag skriver detta ändå   Jag skulle ju vänta med att skaffa en simsblogg men nu har jag gjort det för dem som vill veta det ;) ska lägga upp familjen land men jag ska ta den från början och jag ska göra om den...

Jag har smsat som en galning till Ida och Julia för jag fick en ide om bloggen. Båda gick med på förslaget om att vi skulle ha varsin simsblogg. Julia har redan sin http://juliasims3.bloggplatsen.se/ Sen har jag min http://willethesims3.bloggpl...


hejsan allihopa!   Förlåt för sämsta uppdateringen men min förklaring är faktis att jag har opererats. Jag skulle först göra tidinställt inlägg men jag vart så himla nervös så jag glömde totalt bort det. Och efter operationen har jag haft så ...

  Roxy = Röd Molly = Grön Mamma = Blå Pappa = Lila Max = Orange   Dagen efter: Innan skolan ber Mollys mamma Molly  att sätta sig vid brasan där hennes pappa sitter i soffan. Molly känner rädslan spridas i kroppen. Hon anar att de...


Ehm jag tror jag tar sovrum och badrum.   Jag tar Sovrum och Badrum därför att innan man laddade ner det spelet. Hade sims bara tråkiga sovrumskläder och sånt. Jag älskar deras nya pyjamas.       // Julia ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vilket expansionspaket gillar du mest?
 Destination Världen
 Drömjobb
 Kvällsnöjen
 Leva Livet
 Husdjur
 I Rampljuset
 Har bara the sims 3
 Jag gillar prylpaket mer.
 Alla är lika bra

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards